118. zenbakia
2022ko martxoak 11 – martxoak 24
—
Soziolinguistika Klusterreko albisteak
Batzar Orokorra egin du Soziolinguistika Klusterrak Errenterian
Soziolinguistika Klusterrak bere XVIII. Batzar Orokorra egin du martxoaren 17an, Errenteriako
Xenpelar Etxean. Klusterreko bazkide den Errenteriako Udalaren izenean Aizpea Otaegi alkateak
harrera egin die batzarreko parte hartzaileei; eta hizkuntza-politika zinegotzi Itziar Ostolaza bertaratu
zen.
UEMAko eta Tolosaldeko herrietan hizkuntzen erabileraren kale neurketak
egin dira
Erabilera orokorrari begiratuta, antzeko emaitza eman dute 2017ko eta 2021eko neurketek: bostetik
hiru euskaraz -%61,1-. Datu bera eman zuen 2017ko neurketak ere. Beraz, ez da aldatu erabilera
orokorra, baina horren azpian izan dira mugimenduak.
60 orduan ulermena lortzeko Uler-saioak metodologiaren balantze ona,
Bergarako Udal Euskaltegian
[Goiena] Otsailean amaitu zuten lehen esperientzia, eta ia ikasle guztiek lortu zuten A2 maila
ulermenean (bideo-erreportaia).
1
118. zenbakia
2022ko martxoak 11 – martxoak 24
—
Ikerketak
Euskal Hedabideen Urtekaria 2021 argitaratu du Behategiak
[NOR ikerketa taldea] 2021 urteak digitala den hodeiertza utzi du agerian nabarmen, eta hori
da aurtengo ale honetan gehien errepikatzen den ideietako bat, berrikuntzarako eta eraldaketarako
beharrarekin batera.
A. Urrutia: “Euskararen etorkizunari buruz gogoeta egiteko balio du gidaliburu
honek”
[Euskaltzaindia] Euskaltzaindiak azken 50 urteetan euskararen normatibizazioaren arloan egindako
lana biltzen duen gidaliburua plazaratu du, Iberoamericana Vervuert argitaletxearekin batera:
‘Arantzazutik mundu zabalera. Euskararen normatibizazioa: 1968-2018’.
3 gizon eta 3 emakume ez da genero ikuspegia ikerketan txertatzea
[Orkestra] Post hau irakurtzean zure gogoeta bada “Gai hau zinez interesgarria da, baina nire
ikergaietan ez dago genero ikuspegia txertatzeko modurik” irakurri testu hau eta sartu partekatzen
ditugun gidetan.
Enara Eizagirre: “Udalaren esku jarri dugu Gasteizko 3.154 haur eta nerabek
eskolaz kanpoko ekintzatan dituzten hizkuntza-ohituren gaineko datu basea”
[Euskaraba] Aztiker enpresak, Gasteizko Udalaren eskariz, aztertu du Gasteizko haur eta nerabeek
(HHtik DBH bukatu arte) eskolaz kanpo zer jarduera egiten dituzten, zer lekutan eta zer hizkuntzatan.
—
Jardunaldi, hitzaldi eta ikastaroak
Udaltopen 14. edizioa “Eskolak bakarrik ezin badu…” bidegurutzeari
irtenbidea topatzen ahaleginduko da
[Udaltop] Udaltopek Lasarte-Oriako plaza berreskuratuko du hamalaugarren edizioan. Bi urteko
etenaldiaren ondotik, aurtengo ekitaldia aurrez aurre eta online jarraitu ahalko da, maiatzaren 12an
eta 13an. Izen-emate epea dagoeneko zabalik da maiatzaren 3ra arte.
Marina Massaguer: ≪No catalanoparlants a Catalunya: ideologies i
representacions de les dinàmiques sociolingüístiques≫ (Seminari del CUSCUB)
[CUSC-UB] Divendres vinent, tenim una nova sessió del Seminari del CUSC-UB. La xerrada serà el 25
de març a les 12:00 i l’enllaç és el següent: https://t.co/7KsRdH8epT.
2
118. zenbakia
2022ko martxoak 11 – martxoak 24
“Euskararen ingurune digitala. Gomendioak 2021-2024”
[Eusko Jaurlaritza] “Euskararen ingurune digitala. Gomendioak 2021-2024” dokumentuaren
aurkezpena eskuragarri dago jadanik, hizkuntza plangintzan edota normalizazioan lanean ari
direnentzat.
“XII. Euskararen sozializazioa eta transmisioa mintegia” ikusgai
[eta Kitto] 2022an mintegian kultura, kulturaniztasuna eta erabilera izan ziren bereziki landu ziren
gaiak eta dagoeneko ikusgai dago martxoaren 16an egin zen mintegiaren bideoa.
—
Liburuak eta artikulu zientifikoak
New speakers and Language Making: conscious creation of a colloquial Basque
register in the city of Bilbao
[International Journal of the Sociology of Language] This article examines the processes of Language
and Speaker Making in the revitalization context of the Basque Country. The focus is on a group of
new Basque speakers who, as active agents, engage in grassroots Language Making by literally
making their own variety of colloquial Basque for their intragroup use.
Professional Development through Teacher Research: Stories from Language
Teacher Educators
[Multilingual Matters] This volume aims to understand how language teacher educators around the
world continue developing professionally by examining their own teaching practices.
Ecolinguistics: A half-century overview
[Journal of World Languages] This paper aims to examine the half-century development of
ecolinguistics by reviewing its backgrounds, definitions, strands, and approaches, and also briefly
previewing its future horizons.
Language shift and language (re)vitalisation: the roles played by women and
men in Northern Fenno-Scandia
[Multilingua] The research question of the present paper is the following: to what degree (if any) is
gender relevant as an explanatory factor in the process of assimilation and the process of
(re)vitalisation of indigenous and minority languages in northern Fenno-Scandia.
3
118. zenbakia
2022ko martxoak 11 – martxoak 24
“At risk” languages and the road to recovery: a case from the Yukon
[Journal of Multilingual and Multicultural Development] This article argues that insecurities about
language are ultimately insecurities about other vulnerabilities, including the shifting political-moral
terrain of the nation-state and First Nations.
Dokumenturen bat edo informazio bibliografiko gehiago nahi izanez gero, jo zuzenean HABE Liburutegira
(liburutegi@habe.eus), beraiek arduratuko baitira zure eskaria bideratzen.
—
Bestelako albisteak
Nokaren aberastasuna euskararentzat
[EMUN] Begoña Echeverriak nokaren erabilera berreskuratu nahi du, emazte bati euskaraz hitz
egiteko modu intimoa baita. Soziolinguista eta Kaliforniako Unibertsitateko irakasle lanarekin batera,
Baztango euskal emigranteen alaba honek, Noka hirukote musikala sortu zuen duela 25 urte
Kalifornian, bera bezala jaiotako bi lagunekin.
HIBIL ikastaldiko partaideak arrastoa uzten
[Garabide] Aurreko astean eman genion hasiera HIBIL –Hizkuntza Gutxituak Biziberritzeko
Lankidetza-ekimenaren baitako hilabeteko egonaldiari. 12 komunitate linguistikoko kide diren 20
partaideak gurekin ari dira saio teorikoetan eta, hara eta hona, euskalgintzako eremu ezberdinetako
entitateak bisitatzen.
Canada must accommodate Indigenous and minority languages to be truly
multicultural
[The Conversation] The time has come for Canada to revisit its approach to languages and there is
no better time for this conversation.
Babeslea:
Bazkide partaidea:
4