77. ZENBAKIA
77. zenbakia
2020ko apirilak 23 – maiatzak 6
—
Soziolinguistika Klusterreko albisteak
Barne mintegia: Euskararen bidegurutzetik
Pasa den apirilaren 30ean Kike Amonarrizek idatzitako liburuaren inguruan barne-mintegi
monografikoa egin zuen Soziolinguistika Klusterreko bulego teknikoak. Euskararen
biziberritzearen aldeko ahalegina eta Euskal Herriko bilakaera soziolinguistikoa alderdi
askotatik…
Hizkuntza aniztasuna ezagutzea da Soziolingustika Klusterraren erronka,
gero ongi kudeatzeko
(Naiz) 2019ko jardueraren txostena plazaratu du Soziolinguistika Klusterrak. Bertan,
balantze positiboa egiten du. Alde batetik proiektu sendoak dituzte, bertzetik beharren
arabera sortzen doazen berriak, tartean mugarritzat jotzen duten Euskaraldiaren ikerketa.
Eusk…
«Norberarentzat egingarri direnetatik hastea komeni da»
(Berria) Aldahitz proiektua 2010 inguruan jaio zen. Hizkuntza ohituren aldaketan eragiteko
ikerketa lerro bat da, batez ere lan esparrura bideratutakoa. Horretarako, hiru metodologia
nagusi sortu ditu: Eusle, iaz argitaratutako Ulerrizketa, eta garapen fasean dagoen …
1
77. zenbakia
2020ko apirilak 23 – maiatzak 6
—
Ikerketak
Euskarazko komunikazioa eta COVID-19
(Behategia) Atal berri bat abiatu dugu Behategian COVID-19 pandemiak euskarazko
komunikazioari ekar diezaiokeenari buruzko ikerketak eta gogoetak jasotzeko.
Euskaraz bizitzeko oztopoak agerian utzi dituzte Behatokiak 2019an jasotako
737 kexek
(Naiz) Herritarren 737 kexu jaso zituen Behatokiak 2019an Akuilari eta Euskararen
telefonoan. Urteko txostenean jasotzeaz gain, Europako Kontseiluari igorriko dizkio, izan
ere Europako Kontseiluko Aditu taldearen bosgarren ebaluazioak utzi du agerian txostena
beharre…
Familien %36k euskaradun ereduak nahi dituzte Iruñeko haur eskoletan,
udalaren inkestaren arabera
(Argia) Martxoaren 6an, Iruñeko Udalbatzak Hezkuntza, Kultura eta Herritarren Parte
Hartze zinegotzi Fernando Sesma erreprobatu zuen, EH Bildu, Geroa Bai eta PSNren
botoekin. Hiru taldeok haserre azaldu ziren Sesmarekin, ez zizkielako argitzen haur
eskoletako hizkun…
Ús i de consum cultural del català entre els joves a les Illes Balears
(Xarxa CRUSCAT) En el primer vídeo de la sèrie Notícies de Llengua, s’hi mostraven dades
corresponents als usos i coneixements lingüístics dels joves d’entre 15 i 29 anys, extretes
de l’anàlisi de l’Enquesta d’usos lingüístics a les Illes Balears 20…
—
Jardunaldi, hitzaldi eta ikastaroak
UPV/EHUk eta Eusko Jaurlaritzako Kultura eta Hizkuntza Politika Sailak
irailean hasiko den ‘Euskararen jabekuntza, kudeaketa eta hizkuntzapraktikak XXI. mendean’ bi urteko masterra jarri dute abian
(Irekia) Formatu erdi-presentziala izango du: ostiral arratsalde eta larunbat goizetan izango
dira eskolak, bi asterik behin, Eibarko EHUko Ingeniaritza Eskolan. Izena emateko epea
zabalik egongo da maiatzaren 22ra arte.
2
77. zenbakia
2020ko apirilak 23 – maiatzak 6
Udaltop: izen-ematea, ostiralera arte zabalik
(Udaltop) Eremu sozioekonomikoari leiho bat zabalduko dio maiatzaren 14an online.
Datorren ostiralean, 2020ko maiatzaren 8an, itxiko da Udaltop Udaletako Euskara
Zerbitzuen Topaketan izena emateko epea. Edizio berezia izango da aurtengoa, COVID19ak eraginda online e…
—
Liburuak eta artikulu zientifikoak
Developing morphological awareness across languages [Recurso electrónico]:
translanguaging pedagogies in third language acquisition / Oihana Leonet,
Jasone Cenoz, Durk Gorter
(HABE) This article focuses on the development of morphological awareness in English as a
third language. It analyses how the activation of previous linguistic knowledge can
influence morphological awareness. Participants were 104 primary school students who
were lea…
Multilingual and bilingual communication in law and power [Recurso
electrónico] : access, identity and trust / Joxerramon Bengoetxea
(HABE) This article develops a user perspective, applied both to law as discourse and
normative practical reason – law, religion – and to linguistic communication. In multilingual
contexts, this perspective requires special adaptation, because the communities of user…
Nous parlants, llengües minoritzades i descolonialitat a Europa
(Unesco Katedra) Joan Pujolar. Què són els “nous parlants”? Per què hi ha tant d’interès? En
aquest escrit explicaré com ha sorgit el concepte de nous parlants en algunes comunitats
lingüístiques i quins debats ha suscitat. També reflexionaré sobre el …
The Gaelic Crisis in the Vernacular
sociolinguistic survey of Scottish Gaelic
Community:
A
comprehensive
(University of Aberdeen) Conchúr Ó Giollagáin, Gòrdan Camshron, Pàdruig Moireach, Brian
Ó Curnáin, Iain Caimbeul, Brian MacDonald and Tamás Péterváry. Forthcoming publication
in May 2020. This book is the result of the most comprehensive sociolinguistic su…
3
77. zenbakia
2020ko apirilak 23 – maiatzak 6
The Dynamics of Language and Inequality in Education Social and Symbolic
Boundaries in the Global South
(Multilingual Matters) This book contributes new perspectives from the Global South on the
ways in which linguistic and discursive boundaries shape inequalities in educational
contexts, ranging from Amazonian missions to Mongolian universities. Through critical
ethno…
Dokumenturen bat edo informazio bibliografiko gehiago nahi izanez gero, jo zuzenean HABE Liburutegira
(liburutegi@habe.eus), beraiek arduratuko baitira zure eskaria bideratzen.
—
Bestelako albisteak
Euskaltzaindiak eta UZEIk lankidetza-hitzarmen berria sinatu dute
(Euskaltzaindia) Lankidetza areagotu eta lan-ildo berriak irekiko ditu hitzarmenak.Sare
sozialetan ere lankidetzan arituko dira aurrerantzean Euskaltzaindia eta UZEI.Andres
Urrutia euskaltzainburuak eta UZEIko lehendakari Jon Etxabek sinatu dute bi erakundeen
arteko …
The LISTEN project: training people in language assertiveness.
(ELEN) One of the aims of the Listen project is to teach the concept of language
assertiveness to speakers of co-official, endangered, indigenous, ‘regional’ and minority
languages (RMLs). The Listen project will train people to express themselves in their own
la…
Babeslea:
Bazkide partaidea:
4