95. ZENBAKIA
95. zenbakia
2021eko otsailak 25 – martxoak 11
—
Soziolinguistika Klusterreko albisteak
Martxoaren 18an egingo da online Soziolinguistika Klusterraren XVII. Batzar
Orokorra
Batzar Orokorrean, erakundearen norabidea gidatzen duten funtsezko gaiak landu eta
erabakiko dituzte Soziolinguistika Klusterreko bazkide eta lankideek. Hala, martxoaren
18ko saioan, ohiko gaiak jorratuko dira: 2020an izandako helburuen betetze-maila eta
jarduera eko…
Soziolinguistika Klusterraren
Minority Languages-en
proiektuak
International
Conference
on
Bi urtean behin egin ohi den kongresua Bilbon egitea zegoen aurreikusia, Nor ikerketa
taldearen gidaritzapean. Pandemiaren eragina dela eta, XVIII. edizioa online formatura
egokitu da. Martxoaren 24, 25 eta 26an izango da, azkenik, Europa mailan hizkuntza
gutxituen i…
—
Ikerketak
Que inflúe na muda lingüística da mocidade?
(Real Academia Galega) O paso da educación primaria á secundaria e mais o comezo da
vida laboral son dous momentos chave nas mudas lingüísticas da mocidade en prexuízo
do uso do galego. Así o conclúe un traballo de Lidia Gómez Martínez publicaso no último
n…
1
94. zenbakia
2021eko otsailak 25 – martxoak 11
Análise do cumprimento da Carta Europea para as Linguas Rexionais ou
Minoritarias
(Consello da Cultura Galega) A Universidade de Vigo presenta o proxecto CELMI (Carta
Europea para as Linguas Rexionais ou Minoritarias), unha base de datos que permite
consultar o grao de cumprimento dos vinte e cinco estados que ratificaron este convenio
internacion…
—
Jardunaldi, hitzaldi eta ikastaroak
XI. Mintegia: Euskararen transmisiotik sozializaziora pandemia sasoian
(EtaKitto) Aurrez aurreko mintegia 20 lagunetara mugatuko da (eibartarrentzat) baina
streaming bidez jarraitzeko aukera egongo da eta baita galderak bota eta parte hartzeko
ere. Paula Kasaresek 2011ko maiatzean iradokitutakoari eta iaz Jaime Altuna, Jone Miren
Hernan…
Ikergazte 2021: aurtengo biltzarrerako deialdia ireki da
(Sustatu) Ikergazte 2021, ikertzaile euskaldunen laugarren kongresua, Gasteizen egingo da,
ekainaren 9tik 11ra. UEUk antolatzen du biltzar hau nazioarteko mailako ikerketa euskaraz
ere egiten dela erakusteko, eta dagoeneko irekita dago artikulu zientifikoak aurkezteko …
3er Niu de suport a treballs finals de sociolingüística
(Xarxa CRUSCAT) La SOCS obre una nova crida a la participació al Niu de suport (tallers
pràctics) de la SOCS (IEC) per a TFGs i TFMs de l’àmbit de la sociolingüístca. Són uns tallers
per ajudar els estudiants a dissenyar i preparar els seus projectes. Enguany…
Herri euskaldunetan 2005etik hona izandako migrazio erdalduna aztertu
dute Euskara, bestela ez gara zikloan
(Baleike) Euskara, bestela ez gara hitzaldi zikloko bigarren saioan, herri euskaldunetan
izandako migrazio erdalduna izan zuten hizpide Edurne Urrestarazu Garcia eta Enara
Eizagirre Arandia antropologoen eskutik.
ULERRIZKETA metodologiaren nondik-norakoez, Pello Jauregiren eskutik
(Euskaraba) “Eragiteko janzten” jardunaldien baitako saioan, Pello Jauregi adituak
“Ulerrizketa” metodologiari buruzko hausnarketa eskaini zuen. . Hainbat metodologia
prestatu dira azken hamar urteotan komunikazio egoera ezberdinetan euskararen
erabilera sust…
2
94. zenbakia
2021eko otsailak 25 – martxoak 11
—
Liburuak eta artikulu zientifikoak
Vidal; Alarcón (coord.) (2021) Ocupaciones y lenguaje. Indicadores y análisis
de competencias lingüísticas en el ámbito laboral.
(Xarxa CRUSCAT) Las competencias lingüísticas (en un sentido amplio) han ido adquiriendo
una creciente relevancia en los procesos productivos del capitalismo informacional. El
motivo está en que la creación de riqueza, la productividad y la ocupabilidad en las so…
Linguistic and cultural rights of immigrant students in Catalonia:
perspectives and practices of educators in four elementary schools
(International Journal of Bilingual Education and Biligualism) Leslie Reese, Patricia Silva,
Serafín Antúnez, Isabel del-Arco. A growing and increasingly diverse immigrant population
in Spain, and in particular in the region of Catalonia, places new and challenging…
Élements de sociolinguistique générale
(HABE) Ce livre définit la sociolinguistique comme une science conjointe du linguistique, du
social, de la connaissance et de l’engagement. Dans une première partie, « Positionnement
scientifique », six chapitres sont consacrés à la construction d’un cadre …
The holistic benefits of education for Indigenous language revitalisation and
reclamation (ELR2)
(Journal of Multilingual and Multicultural Development) Teresa L. McCarty. This article
explores research and practice on the holistic benefits of education for language
revitalisation and reclamation – ELR2 – efforts that link home, school, and community in
mutu…
Dokumenturen bat edo informazio bibliografiko gehiago nahi izanez gero, jo zuzenean HABE Liburutegira
(liburutegi@habe.eus), beraiek arduratuko baitira zure eskaria bideratzen.
—
Bestelako albisteak
« Hizkuntzaren esanahia ikertzen duen atalean ari naiz lanean, hau da
norbaitek esaldi bat botatzen duenean, hura nola interpretatzen edo
ulertzen dugun »
(EKE) Hizkuntzen maitasunez hasi zen Urtzi Etxeberria Itsasondoarra ingelesaren eta
euskararen sustraiak aztertzen. Euskal Herriko Unibertsitatean hizkuntzalaritza ikasi
ondoren, izarrak bere buru gainean ongi lerrokatu zirelakoan iritsi zen Baionara, IKER
ikerketa z…
3
94. zenbakia
2021eko otsailak 25 – martxoak 11
Generotik eta hizkuntzatik eraldaketarako zubiak barrutik kanpora eraikiz
(Emun) Garabide lankidetza eredu berritzailea eskaintzen duen Gobernuz Kanpoko
Erakundea da, euskararen biziberritzean metatutako esperientziak kontuan hartuz,
munduko hizkuntza gutxituen biziberritze prozesuak bultzatzen dituena. EMUN eta
Garabide Elkartearen arteko…
Women and Languages
(Linguapax) No-one doubts the importance of women in language transmission. Since the
dawn of time, it has been the mothers that are primarily responsible for the early
upbringing of their children. Often grandmothers also helped (especially in cases where the
mother…
Babeslea:
Bazkide partaidea:
4