• Nagusia
          • Nor gara
            • Aurkezpena
            • Hausnarketa estrategikoa
            • Bazkideak
            • Zuzendaritza Batzordea
            • Bulego teknikoa
            • Ikerlarien sarea
            • Aliantzak
          • Aktualitatea
            • Agenda
            • Albisteak
          • Zabalpena
            • Soziolinguistika Albistaria
            • Euskal Soziolinguistika Jardunaldiak
            • Txillardegi-Hausnartu sariak
            • Ikastaroak, mintegiak eta tailerrak
            • Argitalpenak
            • Ikus Entzunezkoak
            • Hezkuntza Soziolinguistikoa

          • Bat Soziolinguistika Aldizkaria


          • Proiektuak
          • Egoeraren azterketa
            •  Gazteak euskararen eszenatokian: Erabileraren auzia
            •  Hitzargiak
            •  Hizkuntza Aniztasunaren Mapak
            •  Hizkuntzen erabileraren kale neurketa. Euskal Herria, 2021
            •  Hizkuntzen erabileraren kale neurketa. Udalerriak, 2021
            •  Hizkuntzen Erabileraren Kale Neurketa. UEMAko udalerriak eta Tolosaldea
            •  Hizkuntzen Erabileraren Neurketak Euskal Herriko Unibertsitatean
            •  Hizkuntzen Erabileraren Neurketak ikastetxeetan eta kirol taldeetan
            •  UEH ikerketa: Udalerri Euskaldunetako Haurrak eta euskara
            Esku hartzea
            •  Aldahitz ikerketa
            •  Berba-lapiko proiektua
            •  Enpresaren erantzukizun linguistikoa kudeatzeko eredua (Eralan 5)
            •  Euskara Kirolkide
            •  Itzulinguru
            •  Jendaurrean Erabili
            •  Tokian tokiko hizkuntza aktibazioa
          • Ikusi gehiago
  • eu
  • es
  • en
  • fr

Hitzargiak

  1. Soziolinguistika Klusterra
  2. Hitzargiak
  3. Ikastoletan euskaraz bizi

Ikastoletan euskaraz bizi

Euskararen erabilpena haurren antolaketa sozialaren bidez sustatzen duen ikastola da. Ingurune nagusiki erdaldun batek, baita ikasleen arteko harreman pobreek ere, eragin dute horrelako dispositiboa bideratzea Uztaritzen.
​
Uztaritzeko ikastolan, adibidez, haurrei parte-hartze garrantzitsua eskaintzen zaie beraien arteko bizikidetzan: ikasle zaharrenek, une eta gune jakin batzuetan, gazteenen ardura daukate, eta nahasketa (antolatu) horrek euskarazko harreman sozialak bermatzen ditu ikastetxearen eremuan, haurren arteko motibazio iraunkorra bideratuz, horren gibelean talde profesionalaren lanketa kooperatibo bat delarik.

Talde edukatiboaren zeregina eta, bereziki, gurasoena, da euskarari zentzu eta bizia ematea, ikastolako hizkuntza baizik izan ez dadin.

Euskaraz bizi, sentitu eta pentsatzen duten norbanakoak hezi nahi ditugu; autonomian sustengatuko direnak, etorkizunari begira integrazio-sozialerako jarrai-ildoak finkatuak dituztenak eta norberaren ezagutza eta garapen integrala behar bezala garatuak dituztenak. Haurraren interesetatik eta ezagutzetatik abiatuz, bere transmisio gaitasuna kontutan hartuz, edukien transmisioaz gain, errealitatearekin lotzen diren eta baliagarriak izango zaizkion nozioak ikustarazi nahi dizkiogu. Horregatik ere da funtsezkoa, adibidez, elkarbizitza gure ingurunearekin eta hurbil dugun naturarekin elkarbizitzen ikastea eta erakustea. Ez baitu ezertarako balio eduki sinple baten lanketak, ondoren haurrak ez badu eraginkortasunik ikusiko ezta ez badio erabilpenik emango bere errealitatean; hau da, jolasean, lagun- eta familia-harremanetan, jendartean.

JARDUNBIDEA

SEASKA ELKARTEA – Ipar Euskal Herriko Ikastolen federazioa

HIZKUNTZA

Euskara

ERAGIN ESPARRUA

FITXA TEKNIKOA

Seaska.pdf

SARE SOZIALAK

Facebook
Twitter

BAZKIDEAK

SOZIOLINGUISTIKA KLUSTERRA

MARTIN UGALDE KULTUR PARKEA, 20140 – ANDOAIN · kluster@soziolinguistika.eus · Tel.: 943 592 556

Facebook
Twitter
  • Lege oharra
  • Pribatutasun politika
  • Cookie-en politika
  • Harremana

© 2021 Soziolinguistika Klusterra