Vic-eko (Kataluniako erdialdea) La Sínia eskola ildo bikoitzeko eskola bat da, eta gizarte- eta hezkuntza-zerbitzua ematen die 19 nazionalitatetako eta 18 hizkuntza-errealitate baino gehiagoko 3 eta 12 urte bitarteko 415 haurri eta haien familiei. Ikasle gehienek bigarren hizkuntza gisa edo, beste kasu batzuetan, hirugarren hizkuntza gisa daukate katalana —egoera hori ez da ohikoa hiriko gainerako eskoletan—.
Frogatuta dago hizkuntza bat ikasteak ez dakarrela bakarrik hizkuntzazko alderdiak barneratzea, baizik eta eragina duela norberaren nortasuna eraikitzean ere. Nortasun-eraikuntza hori modu orekatuan sustatzeko, eskolak, errespetu-ingurune bat ez ezik, familia-nortasunak sustatzeko ingurune bat ere erraztu behar du, kulturen nahasketa berdintasunean oinarrituta bizi dadin, ez hierarkizazioan oinarrituta, haurra eta haren familia bizi diren lehen mailako harreman-egiturak balioetsiz. Kultura guztiak aitortuz, errazago sortzen dira lotura sozioemozionalak harrera-kulturarekin, kultura horrek aitortu eta balioetsi egiten baitu bere nortasun indibiduala.
Bestalde, familiaren kultura- eta hizkuntza-nortasunarekiko errotzeak lagunduko digu garrantzia ematen gurasoek haurraren hezkuntzan naturalki gehiago har dezaten parte errazteko beharrari. Aitortza eta parte-hartze horrek aukera ematen du familiek aktiboki parte har dezaten ikasgeletan eta eskolan, ezagutza ematen baitute eta kulturak eta hizkuntzak lotzen baitituzte.
Paradigma-aldaketa horrek erreferente berriak bilatzera bultzatzen ditu irakasleak, gure testuinguru soziokulturalari hobeto erantzuteko. Udal gizarte-zerbitzuen lankidetzarekin, Bartzelonako Unibertsitateko “Plural” ikerketa-taldearen lankidetzarekin eta CREDAren zerbitzuak babestutako hizkuntzaren egituraketa-lanarekin, berrezar ditzakegu gizarte- eta hezkuntza-proiektu berriaren hasierako oinarriak. Irakasle garen aldetik, hezkuntza eleaniztunak erronka pedagogiko, antolaketa-erronka, metodologia-erronka eta ebaluazio-erronka berriak ezartzen dizkigu.