• Nagusia
          • Nor gara
            • Aurkezpena
            • Hausnarketa estrategikoa
            • Bazkideak
            • Zuzendaritza Batzordea
            • Bulego teknikoa
            • Ikerlarien sarea
            • Aliantzak
          • Aktualitatea
            • Agenda
            • Albisteak
          • Zabalpena
            • Soziolinguistika Albistaria
            • Euskal Soziolinguistika Jardunaldiak
            • Txillardegi-Hausnartu sariak
            • Ikastaroak, mintegiak eta tailerrak
            • Argitalpenak
            • Hezkuntza Soziolinguistikoa

          • Bat Soziolinguistika Aldizkaria


          • Proiektuak
          • Egoeraren azterketa
            •  Arrue proiektua
            •  Gazteak euskararen eszenatokian: Erabileraren auzia
            •  Hitzargiak
            •  Hizkuntza Aniztasunaren Mapak
            •  Hizkuntzen erabileraren kale neurketa. Euskal Herria, 2021
            •  Hizkuntzen erabileraren kale neurketa. Udalerriak, 2021
            •  Hizkuntzen Erabileraren Kale Neurketa. UEMAko udalerriak eta Tolosaldea
            •  Hizkuntzen Erabileraren Neurketak Euskal Herriko Unibertsitatean
            •  Hizkuntzen Erabileraren Neurketak ikastetxeetan eta kirol taldeetan
            •  UEH ikerketa: Udalerri Euskaldunetako Haurrak eta euskara
            Esku hartzea
            •  Aldahitz ikerketa
            •  Berba-lapiko proiektua
            •  Berbekin
            •  Eralan 5
            •  Euskara Kirolkide
            •  Eusle Hezkuntzan
            •  Gipuzkoa Berdinago
            •  Hizkuntza Ohiturak Eremu Afektiboan
            •  Hizkuntza ohiturak Osakidetzan
            •  Jendaurrean Erabili
            •  Tokian tokiko hizkuntza aktibazioa
          • Ikusi gehiago
  • eu
  • es
  • en
  • fr

Hitzargiak

  1. Soziolinguistika Klusterra
  2. Hitzargiak
  3. Escola La Sínia

Escola La Sínia

Vic-eko (Kataluniako erdialdea) La Sínia eskola ildo bikoitzeko eskola bat da, eta gizarte- eta hezkuntza-zerbitzua ematen die 19 nazionalitatetako eta 18 hizkuntza-errealitate baino gehiagoko 3 eta 12 urte bitarteko 415 haurri eta haien familiei. Ikasle gehienek bigarren hizkuntza gisa edo, beste kasu batzuetan, hirugarren hizkuntza gisa daukate katalana —egoera hori ez da ohikoa hiriko gainerako eskoletan—.

Frogatuta dago hizkuntza bat ikasteak ez dakarrela bakarrik hizkuntzazko alderdiak barneratzea, baizik eta eragina duela norberaren nortasuna eraikitzean ere. Nortasun-eraikuntza hori modu orekatuan sustatzeko, eskolak, errespetu-ingurune bat ez ezik, familia-nortasunak sustatzeko ingurune bat ere erraztu behar du, kulturen nahasketa berdintasunean oinarrituta bizi dadin, ez hierarkizazioan oinarrituta, haurra eta haren familia bizi diren lehen mailako harreman-egiturak balioetsiz. Kultura guztiak aitortuz, errazago sortzen dira lotura sozioemozionalak harrera-kulturarekin, kultura horrek aitortu eta balioetsi egiten baitu bere nortasun indibiduala.

Bestalde, familiaren kultura- eta hizkuntza-nortasunarekiko errotzeak lagunduko digu garrantzia ematen gurasoek haurraren hezkuntzan naturalki gehiago har dezaten parte errazteko beharrari. Aitortza eta parte-hartze horrek aukera ematen du familiek aktiboki parte har dezaten ikasgeletan eta eskolan, ezagutza ematen baitute eta kulturak eta hizkuntzak lotzen baitituzte. 

Paradigma-aldaketa horrek erreferente berriak bilatzera bultzatzen ditu irakasleak, gure testuinguru soziokulturalari hobeto erantzuteko. Udal gizarte-zerbitzuen lankidetzarekin, Bartzelonako Unibertsitateko “Plural” ikerketa-taldearen lankidetzarekin eta CREDAren zerbitzuak babestutako hizkuntzaren egituraketa-lanarekin, berrezar ditzakegu gizarte- eta hezkuntza-proiektu berriaren hasierako oinarriak. Irakasle garen aldetik, hezkuntza eleaniztunak erronka pedagogiko, antolaketa-erronka, metodologia-erronka eta ebaluazio-erronka berriak ezartzen dizkigu.

JARDUNBIDEA

Escola La Sínia

HIZKUNTZA

Katalana

ERAGIN ESPARRUA

FITXA TEKNIKOA

Escola_Sinia_Vic.pdf

SARE SOZIALAK

Twitter

BAZKIDEAK

SOZIOLINGUISTIKA KLUSTERRA

MARTIN UGALDE KULTUR PARKEA, 20140 – ANDOAIN · kluster@soziolinguistika.eus · Tel.: 943 592 556

Facebook
Twitter
  • Lege oharra
  • Pribatutasun politika
  • Cookie-en politika
  • Harremana

© 2021 Soziolinguistika Klusterra