114. zenbakia

Noiztik: 14/01/2022
Nora: 27/01/2022
soziolinguistika_albistaria_114.-zkia

114. zenbakia
2022ko urtarrilak 14 – urtarrilak 27


Soziolinguistika Klusterreko albisteak
Euskara Kirolkide proiektuaren webgunea aurkeztu da kirolaren eremuko
eragileekin egindako mintegian
Urtarrilaren 19an, lan-saioa egin zen, Donostiako Kirol Etxean, kirol arloan eta euskalgintzan
kirol klubekin lanean ari diren teknikariekin. Bertan, orain arteko ikerketa-ibilbidea eta
webgune berria aurkeztu ziren eta klubetako hizkuntza-errealitatean eragiteko gakoak landu
ziren. Lan-saio horretako ideiak orain arteko lanketan txertatzea izango da Euskara Kirolkide
egitasmoaren hurrengo urratsa.

Europako hizkuntza-egoera landu du Bat Soziolinguistika Aldizkariaren 121.
zenbakiak
Europako hizkuntza-aniztasunaz zenbaki monografiko honetan kontinente honetako
hizkuntzen egoera soziolinguistikoari begirada orokorra eman zaio hainbat artikuluren
bidez. Kontuan hartuta euskararen kokapen geografiko eta kulturala Europan dagoela,
inguruko hizkuntzen bilakaerari erreparatzea beti da interesgarria.

1

114. zenbakia
2022ko urtarrilak 14 – urtarrilak 27


Ikerketak
(Doktoretzarako beka deialdia) “The instruments of language policy”
[Ulster University] Although the study of policy instruments is central in policy studies, very
little research has been carried out about policy instrument in language policy and planning
(LPP), both in public policy studies and in applied linguistics.

Joves i ús del català: una radiografia del sector audiovisual
[media.cat] Aquest informe recopila les principals dades dels estudis existents sobre la
llengua catalana amb l’objectiu de conèixer quin és l’estat de la qüestió i proposar solucions
per a la llengua en un entorn digital molt divers i canviant, amb multiplicitat d’actors, codis i
mitjans.


Jardunaldi, hitzaldi eta ikastaroak
International Webinar on the occasion of International Mother Language Day
2022
[ECML] The theme of the 2022 International Mother Language Day (IMLD) “Using technology
for multilingual learning: Challenges and opportunities” will discuss the potential role of
technology to advance multilingual education and support the development of quality
teaching and learning for all.

International conference: Multi-platform and Connecting Communities:
Contemporary Challenges for Minority Language Media
[ECMI] In 2022, the ECMI will co-organise the second biennial conference on minority
language media. The organisers’ overarching intention is to bring into closer contact both
scholars and practitioners from the field of minority language media, and thus reflect the
plurality of media formats, socio-political contexts, linguistic situations, scientific methods
and practical experiences.

MOOC ‘Linguistic Diversity, What for?’
[Càtedra Unesco de Diversitat Lingüística] Curs en línia d’introducció a la diversitat
lingüística i a la gestió del multilingüisme des d’una perspectiva tant teòrica com orientada
a la gestió de determinats contextos que emergeixen de la diversitat.

2

114. zenbakia
2022ko urtarrilak 14 – urtarrilak 27

Curso de Deseño e desenvolvemento de proxectos de normalización
lingüística no ensino
[Coordinadora de Traballadores/as de Normalización da Lingua] A CIG-Ensino e a AS-PG
organizan un curso sobre Deseño e desenvolvemento de proxectos de normalización
lingüística no ensino. Será impartido por Nel Vidal, ten unha duración de 30 horas e
desenvolverase na modalidade de teleformación entre o 4 e o 25 de febreiro.

International Academic Conference “Regional Languages in Education: from
Literature towards Literacy”
[RTA University, Letonia] The conference intends to discuss literacies and text competences
in regional languages, including ways of how the acquisition and teaching of such languages
may benefit from interaction with and integration into teaching practices of majority
(national or state) languages.


Liburuak eta artikulu zientifikoak
Etorkinen seme-alabak eta euskara da 264. Hik Hasiko gai nagusia
[Hik Hasi] HUHEZIk abenduan antolatutako jardunaldian jorratutako edukiak ardatz dituela
osatu da Hik Hasi Aldizkariko 264. zenbakia.

Réflexions sur la dichotomie entre néolocuteurs et locuteurs
natifs/traditionnels dans le cadre de la revitalisation des langues
minoritaires : vers un nouveau discours inclusif
[Lengas] La question du rôle néolocuteurs, définis succinctement comme « ceux qui ont
appris la langue hors du milieu familial » (Costa 2010, 22), a fait l’objet d’une récente flambée
d’intérêt dans le cadre des langues minoritaires. La reconnaissance publique va de pair avec
une abondante littérature académique

Pedagogical Translanguaging (J. Cenoz eta D. Gorter)
[Cambridge University Press] Pedagogical translanguaging is learner-centred and endorses
the support and development of all the languages used by learners. It fosters the
development of metalinguistic awareness by softening of boundaries between languages
when learning languages and content.

3

114. zenbakia
2022ko urtarrilak 14 – urtarrilak 27

‘They are asking me why I am speaking Gagauz’: family language practices and
the level of linguistic (in)security of adolescents speaking an endangered
language
[Journal of Multilingual and Multicultural Development] In this study, the relationship
between the family language practice and the level of linguistic (in)security of adolescent
Gagauz speakers is examined in the context of an endangered language. To this end, a
language-use questionnaire and linguistic insecurity scale were administered to 674
participants.

Crida d’articles per al proper número de la Revista LSC: “Música i llengua”
(2022)
[Treballs de Sociolingüística Catalana] El número 20 de LSC se centra en les connexions entre
música i llengua en sentit ampli. Hi són benvinguts articles de difusió de la recerca filològica
i musical, connectats amb àrees de coneixement que hi estan vinculats a ls sociolingüística.
Dokumenturen bat edo informazio bibliografiko gehiago nahi izanez gero, jo zuzenean HABE Liburutegira
(liburutegi@habe.eus), beraiek arduratuko baitira zure eskaria bideratzen.


Bestelako albisteak
Euskara, hizkuntza gaztea
[Gazteberri] Azken 30 urteetan euskararen zabalkuntzak urrats sendoak eman ditu, 300.000
hiztun baino gehiago irabaziz, bereziki, belaunaldi gazteenen artean. Aldi berean, euskararen
presentzia nabarmen handitu da hainbat eremu eta sektoretan.

“Kontzientzia aldaketa gertatzen ari da Zuberoan, euskaraz mintzatzea gero
eta onartuagoa da”
[Xiberoko Botza] Zuberoako Lurralde Poloan euskararen ardura duen Maite
Etcheverriarekin hitz egin dute Xiberoko Botza irratian. Karriketan denok euskaraz
mintzatzen garenean izango dela egiazko urte baikorra dio, eta, zenbait aitzinatze izan badira
ere, ala udalekuen aldetik adibidez, oraindik badagoela zeregina azpimarratu du.

Much Language Such Talk (Podcast): Language as a Human Right – Fernand de
Varennes
[Much Language Such Talk] This episode is dedicated to Human Rights Day, which we
celebrated on Dec 10th. For this, we have invited a very special guest, and we are honoured
to have him with us today: Fernand de Varennes: United Nations Special Rapporteur on
Minority Issues by the Human Rights Council and assumed his functions in August 2017.

4

114. zenbakia
2022ko urtarrilak 14 – urtarrilak 27

Pujolar: El català a l’escola: poden els subalterns ensenyar?
[Catarsi] En aquest text intento primer explicar la història d’aquest conflicte i la seva
complexitat. El problema de fons és si els catalans podem tenir polítiques pròpies i garantir
el futur de la llengua dins un estat que no vol permetre ni una cosa ni l’altra. Acabo
considerant breument les implicacions d’aquesta situació de cara al que es pot fer.

Babeslea:

Bazkide partaidea:

5