122. zenbakia

Noiztik: 13/05/2022
Nora: 26/05/2022
soziolinguistika_albistaria_122.-zkia

122. zenbakia
2022ko maiatzak 13 – maiatzak 26


Soziolinguistika Klusterreko albisteak
Azken bost urteotan, ez da gorabeherarik izan euskararen kale-erabilera
orokorrean
Soziolinguistika Klusterrak 5 urtean behin egiten duen Hizkuntzen erabileraren kale neurketaren
emaitzak aurkeztu ditu. Euskal Herriko kaleetan behatutako zortzi pertsonatik bat ari zen euskaraz
(% 12,6), 2016an bezala.

“Giltzarri izan daitezkeen hiztun aktiboak ditu Legutiok”
[Arabako ALEA] Legutioko gazteen eta guraso berrien hizkuntz praktika, ideia eta bizipenei buruzko
ikerketa-proiektua aurkeztu dute.

Pablo Suberbiolaren hitzaldia Udaltop topaketetan
Bi urtetan online formatuan egin ostean, Lasarte-Oriako Kultur Etxean egin dira Udaletako Euskara
Zerbitzuen Udaltop topaketak 2022ko maiatzaren 12 eta 13an. Galdera baten inguruan antolatu da
egitarau osoa: “Zer eta nola egin behar dugu udalerrian hobeto 16 urte bitartekoentzat hizkuntza
politika egokia antolatzeko?”

1

122. zenbakia
2022ko maiatzak 13 – maiatzak 26


Ikerketak
La Universidad de Deusto experimenta una metodología que mejora el
aprendizaje del euskera
[El Correo] El proyecto, basado en un diálogo entre el alumnado sobre una obra de la literatura
clásica universal, se ha llevado a cabo en el colegio Jesuitak Indautxu, en Bilbao, y se ha publicado en
una prestigiosa revista científica internacional.

‘Localizing English in town’: a linguistic landscape project for a Critical
Linguistics Education on multilingualism
[International Journal of Bilingual Education and Bilingualism] This article presents the outcomes of
a 2-year pilot study of a teaching innovation project in an English-medium instruction course on
sociolinguistics, in a languages degree at a Catalan university.


Jardunaldi, hitzaldi eta ikastaroak
Nola landu eta ebaluatu ikasleen ahozko komunikazio-gaitasuna? Euskaraikasleen ahozko hizkuntza sekuentzia didaktikoen bidez lantzeko
proposamena
[UIK] Uda Ikastaro honen helburu nagusia da irakasleak ikasleen ahozko komunikagaitasuna lantzeko
proposamen metodologikoaz jabetzea, ahozkoaren planifikazioan eta sistematizazioan sakonduz,
emaitza hobeak lortzeko.

“Countering Linguistic Rights in Spain through Language Making: The
discursive delegitimization of Basque in online debates” artikuluaren
aurkezpena online
[Freie Universität Berlin] On May 30th Karolin Breda and Dr. Philipp Krämer present their
paper “Countering Linguistic Rights in Spain through Language Making: The
discursive delegitimization of Basque in online debates” published in December 2021.

Hizkuntza-politikak hizpide Mallorcan
[Kontseilua] Diario de Mallorca egunkariak sortutako Foro Bellver delakoak Palma Mallorcakoan
antolatutako mahai inguruan hartu du parte Euskalgintzaren Kontseiluko idazkari nagusi Paul
Bilbaok. Berarekin batera, Galiziako Paulo Filgueirasek eta Kataluniako Esther Martík hartu dute
parte, Mar Ferragut kazetariaren gidaritzapean.

2

122. zenbakia
2022ko maiatzak 13 – maiatzak 26

«Zergatik ez euskaldun izateko molde zabalago bat?»
[BERRIA] Ikastoletan eta plazetan Ipar Euskal Herriko haur eta nerabeen hizkuntza errealitatea
eraldatzeko zenbait gako eman ditu Xan Aire Seaskako hizkuntza proiektuaren koordinatzaileak
(Urepele, Nafarroa Beherea), Udaltop jardunaldian.


Liburuak eta artikulu zientifikoak
The World’s Languages in Crisis (Redux): Toward a Radical Reimagining for
Global Linguistic Justice
[Emancipations] The world’s languages are in crisis: intergenerational transmission of around half
the world’s languages is collapsing. I argue that to understand and intervene in this situation, we
need to radically reimagine what it means to call it a crisis.

The Necropolitics of Language Oppression
[Annual Review of Anthropology] This article explores how language oppression—coerced language
loss—contributes to physical death. The context for this investigation is the ongoing crisis of global
linguistic diversity, which sees approximately half the world’s languages facing language oppression.

Embracing multilingualism, experiencing old tensions. Promoting and
problematising language at a self-declared multilingual school
[Journal of Multilingual and Multicultural Development] While much research has focused on how
Western schools contain or silence the increasing multilingualism of their pupils, this paper
investigates how a Dutch-medium school in Brussels has decided to take a different approach by
branding itself as multilingual.

Perceptions of linguistic parity on social media: a qualitative comparison
between primary Cymraeg and English-medium secondary school pupils
[International Journal of Bilingual Education and Bilingualism] This thematic analytic qualitative
study used participants’ oral narratives to examine primary Cymraeg, which is the Welsh language,
and English-speaking adolescents’ perceptions regarding Cymraeg-speakers’ opportunities of using
their primary language on social media.

The Dynamics of Language Attitudes of Young Parents towards the
Preservation of the Mother Tongue
[Language and society] This study explored the attitudes of Acehnese young families toward
Acehnese language, and further investigating their efforts in maintaining and passing the local
language to their children.
Dokumenturen bat edo informazio bibliografiko gehiago nahi izanez gero, jo zuzenean HABE Liburutegira
(liburutegi@habe.eus), beraiek arduratuko baitira zure eskaria bideratzen.

3

122. zenbakia
2022ko maiatzak 13 – maiatzak 26


Bestelako albisteak
(lan deialdia) Berrikuntza Eragile baten bila gabiltza
[Badalab] Etorkizuneko agertokietan eta interakzio sistematan euskara erabiltzen jarrai dadin,
Berrikuntza Eragile baten bila gabiltza. Izen emate epea maiatzaren 29ra arte egongo da irekita eta
esteka honetan aurkituko duzue informazio gehiago.

Bi lan deialdi Ipar Euskal Herriko Euskaltzaleen Topagunean
[Topagunea] Ipar Euskal Herriko Euskaltzaleen Topaguneak aurtengo Euskaraldia antolatzeko eta
euskara elkarteen sustapenerako bi langile xekatzen ditu Lapurdi, Baxe Nafarroa eta Xiberoan. Bata,
koordinatzaile lanetarako lanaldi osoan, eta bestea, komunikazio arduraduna.

Punttuka: braillez eta euskaraz irakurtzeko
[Nafarroako Hitza] Creena Nafarroako Hezkuntza Bereziko Baliabideen Zentroko kide Puri Mugirok
eta Isabel Santestebanek sortu dute. Haur itsuentzat material «erakargarria eta inklusiboa» egitea
hartu dute helburu.

Ar Redadeg Korrikaren ahizpak bretoiera sustatuko du lasterka maiatzaren
20tik 28ra
[ARGIA] Hizkuntza gutxituen aldarria egiteko beste lasterketa bat da Ar Redadeg, helburutzat duena
bretoiera sustatzea eta horretarako dirua biltzea. Maiatzaren 20tik 28ra bitartean, lekukoa elkarri
pasako diote Bretainiako 340 bat herritan.

Babeslea:

Bazkide partaidea:

4